Wisła Płock podpisała umowę z Fundacją Kibica i tym samym przystąpiła do programu Sportbonus, który ruszy już 22 października.
Na konferencji prasowej w siedzibie Klubu szefowie Wisły, Jacek Kruszewski i Tomasz Marzec oraz prezes Fundacji Kibica Bartosz Kwiatkowski oficjalnie ogłosili podpisanie umowy.
- Chcemy zaprezentować pomysł, na jeszcze większą integrację kibiców z klubem. Fani naszej drużyny będą mogli w jeszcze większym stopniu wpływać na to, co klub robi i na co wydaje pieniądze. Chcemy też zintegrować środowiska kibiców i lokalnych przedsiębiorców – mówił Jacek Kruszewski, prezes Wisły Płock. – Korzyść z uczestnictwa w programie mają w zasadzie wszyscy. W najbardziej wymierny sposób mogę to przedstawić liczbowo. Jeśli połowa naszych fanów na Facebooku, zrobi w punktach partnerskich zakupy za 200 zł miesięcznie, to w skali roku otrzymamy 900 000 złotych. Będą one przelewane na osobne konto, a raz na kwartał kibice w głosowaniu będą decydować, na co je przeznaczymy – szkolenie młodzieży, działalność marketingową czy poprawę struktur klubu. Mam nadzieję, że za niedługo będziemy mogli zorganizować podobną konferencję i pochwalić się inwestycją, jaką przeprowadziliśmy dzięki środkom z programu – dodał.
Program zakłada utworzenie sieci partnerów, składającej się z zarówno z przedsiębiorstw ogólnopolskich, jak i lokalnych. Żadna ze stron nie ponosi opłat za przystąpienie do programu Sportbonus – sprzęt rejestrujący transakcje również jest dostarczony bezpłatnie.
Na czym polega program Sportbonus? Kibic zarejestrowany w programie, robiąc zakupy w punktach partnerskich, część kwoty odzyskuje na swoje konto, a pozostała część trafi na konto klubu. Aby wziąć udział w programie wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej lub wysłać wiadomość SMS na numer 7136 o treści SBO.wislaplock. Od tej pory przy każdej transakcji zawieranej w punktach partnerskich wystarczy podać swój numer telefonu, a pieniądze zostaną przelane. Połowa zwróconych pieniędzy wróci do kibica, a połowa trafi na konto naszego klubu.
- Chcemy wspierać rozwój sportu w całej Polsce. Nasz program jest skierowany do 174 zespołów w całej Polsce, z sześciu różnych dyscyplin. To ok. 5 mln kibiców, a przekłada się to na 200 miliardów rocznie, jakie ci ludzie wydają na codzienne zakupy. Program pozwala, aby część tej kwoty wracała do klubu – mówił Bartosz Kwiatkowski, prezes Fundacji Kibica, organizatora programu. – Tworząc nasz projekt staraliśmy się, żeby było on maksymalnie przejrzysty, prosty i przyjazny. Korzyści odnoszą wszyscy uczestnicy programu. Kibic odzyskuje część pieniędzy, z którymi może zrobić co zechce, a część zasila konto klubu. Może też kupić przywileje, jak np. udział w treningu swojej drużyny. Kluby zyskują dodatkowe środki, a przedsiębiorcy zwiększają swoje obroty, dzięki pozyskaniu nowych klientów. Kibic sportowy jest w stanie zmienić swoje przyzwyczajenia tylko albo aż dlatego, że jest sympatykiem klubu – zapewniał.
Do programu mogą przystąpić zarówno osoby fizyczne, jak i firmy, jak np. lokale gastronomiczne czy punkty usługowe. Partnerzy otrzymają wszystkie narzędzia marketingowe oraz dostęp do komunikacji z sympatykami projektu. Jak na razie do programu przystąpiło 200 podmiotów ogólnokrajowych, a wraz z podpisaniem umowy między Wisłą Płock a Fundacją Kibica, rozpoczyna się poszukiwanie lokalnych przedsiębiorców. – Trwa poszukiwanie punktów partnerskich, o kolejnych etapach będziemy informować na bieżąco. Pierwszym z nich jest mały bankiet, na jaki zaprosiliśmy lokalnych przedsiębiorców przed meczem z Wisłą Kraków – mówił Tomasz Marzec, wiceprezes Wisły Płock.
Rejestracja będzie możliwa od 22 października i jest całkowicie darmowa.
Zapraszamy do wzięcia udziału w programie!